DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 06.12.2017 19:49:26 (2a00:1028:96c7:acda:b148:5159:935c:1f6c dynamic-2a00-1028-96c7-acda-b148-5159-935c-1f6c.ipv6.broadband.iol.cz)

S ohledem na to, že je zjevně nějaká porucha v předchozím tématu, pokračuji zde.
Podívejte se prosím na Bad Bentheim výsledky 2016 podrobněji a uveďte kolik je v první desítce chovatelů ze SEVERU Moravy. To jsou totiž umístění, která jsou významná, hodnocena a oceněna.
Znovu opakuji, že nejsem ani pro a ani proti této trati.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Stanislav Bojko
Vloženo: 06.12.2017 22:08:01 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Asi porucha jak naznačil Zdeněk Adamík, Nevím čím to je, ale když se do něčeho namíchá Ing Novotný, tak to vždy je ve prospěch jihu a Sever to má o 200 km dále. Bad Bentheim jihu nevoní tak se vymýšlí stále něco jiného. Rozdíl 1 závodu v Kat. A 200 km. Jedni to zaletí se střeďotraťaří a druzi budou rádi, že umísti alespoň něco. No hoši holubářsky, můžete vymýšlet ještě max 10 let, ale další mladí vás prokleji, asi vám toto schází k Vašemu EGU.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Aleš Truhlář
Vloženo: 07.12.2017 18:23:56 (77.48.31.1 rtbph1.raabnet.net)

"Přečetl jsem si zápis z konference MORAVY a byl jsem zklamaný s návrhem třetího závodu DT DUISBURG .Jeto opět ze západu.Vzdálenost TŘINCE je skoro 900km.SEVER zas utřel nos.Vzdálenosti 150-200km nejde jenom tak přehlednout. Chybí mi tam závod ze severu ,kde by se vzdálenosti vyrovnali.Byl závod BAD BETHEIM aJIH dostal na frak tak už byl změněn a byly vzdáleností skoro stejné.Mrzí mě rovněž,že se nepoletí BRUSEL,protože přední chovatelé přijdou o čelní místa v IM i když účast naSLOVENSKU slíbili."


Odpoveď:
Původně jsem na tento příspěvek reagovat nechtěl, ale rád bych některé „zaručené“ informace či dedukce uvedl na pravou míru:
1.Určitě nelze souhlasit s tím, že Sever utřel nos. To že je to do Třince 900 km – není - ale je pravda, že to Třinec má nejdále (Jablunkov 872 km). Třinec to ovšem má nejdále ze všech závodů a to od nepaměti (založení MMDT).

2.Závod Duisburg, ale i závod Eindhoven není pro Sever ze Západu. Když vezmu vzdušnou vzdálenost z Duisburgu na Ostravu, vyjde mi azimut 282° což je severozápad!!! Čili pro Sever je to závod ze Severozápadu a pro řekněme střed a jih závod ze SSZ (Severo severo západ) s azimutem na Zlín 287° a Břeclav 292°. Když provedu měření v Mapě, zjistím, že poloha Duisburgu je 157 km severněji od Ostravy!!!

3.Pokud by měl být závod ze Severu, musel by to být směr Kiel (Berlín). Vy nehledáte závod pro Sever, ale „výhodu pro Sever“. A v tom je podle mě zakopaný pes. Ostatní závody (Koblenz, Knokke apod. jsou pro Moravu čistý západ. Nikdo není ve výhodě, ale ani v nevýhodě. Pokud bychom měli hledat výhodu pro střed a jih, tak jako ji hledáte vy pro Sever, museli bychom tvrdě prosazovat závody z Francie (směr Orleans), což je když překlopím mapu to samé, co my všichni akceptujeme kvůli Severu (Duisburg, Eindhoven).

4.Vzdálenosti z Bad Bentheimu (687 km – 878 km) což je 191 km a ne 100 km jak uvádíte. Eindhoven (793 – 996 km) což je 203 km !!! Rozdíl pouhých 12 km.

5.Závod Bad Bentheim byl nahrazen závodem Eindhoven, ne proto že dostal někdo na frak, ale především proto, že byl každý rok problém se startem a na tom se shodla většina konference v roce 2016.
Tolik vysvětlení a nyní něco závěrem.

Přednesl jsem na poslední Konferenci MSS detailní rozbor úspěšnosti pásma Sever od roku 2000, ti co byli přítomni, ho slyšeli. Navíc si lze vše dohledat na webu a to včetně společných závodů. Dále jsem se vrátil do historie.
Co je účelem MSS, proč vlastně vznikl MSS jako takový. Především proto, aby spolu chovatelé Moravy absolvovali 4 dlouhé tratě. Několik desítek let se to dařilo, někdy více jindy méně. Samozřejmě se přicházelo, odcházelo, vyhrožovalo a hádalo. Tak to bohužel v holubářském světě je.

Vše změnila Olympijská kategorie „E“. Najednou se jakoby všichni chtěli v této kategorii realizovat a tu je počátek všech problémů, které se dnes snažíme řešit. Je potřeba se nad tuto kategorii povznést a neřešit jestli má někdo 8 závodů za 2 roky a někdo jen 6. Je tolik, tolik dalších kategorií a soutěží. Pro mě jsou závody na DT svátkem a je mi úplně jedno, odkud se letí.

Několik let poslouchám na Konferencích a v zákulisí „u nás na Severu“ „Sever to nechce“ „Sever to nepoletí“ „Sever už má dlouhé tratě dohodnuté“ atd. Celou tu dobu se tři čtvrtiny Moravy přizpůsobují Severu, aby se Morava jako celek udržela. Nikdy jsem neslyšel, že něco nepoletí Střed nebo Jih. Ano v pásmu Západ to chtějí všichni mít 700 km, ale o tom píši výše a i zde jsem měl rozbor holubů kategorie „E“, kteří z pásma Západ byli do 10. místa v ČR.

Demokracie není o tom, že si každý dělá, co chce (to je Anarchie), ale především o respektu a akceptování toho co si přeje většina. Nelze přece toto donekonečna přehlížet.
K ostatnímu jen tolik: je spousta lidí, kteří chtějí, aby se všechno dělalo tak a tak. Říkají co by se mělo, ale je spíše potřeba říci jak by se mělo – tj.přijít s konkrétním řešením daného.

Morava (MMDT) by mělo lidi spojovat a ne rozdělovat.

Aleš Truhlář
Nezaujatý chovatel poštovních holubů z pásma Střed.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Stanislav Bojko
Vloženo: 07.12.2017 21:32:53 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Pane Truhlář, zdůvodnil jste to dobře, jen by to chtělo alespoň trochu zkušenosti přepravy z Holandska nebo Belgie.
Tam si svých holubů sakramentský váži. Já jsem tam byl 2 x po týdnu. V roce 2011 mimo sezonu a v roce 2013 v sezoně. Byl jsem jak na koštováni tak i u otevíráni hodin. Od této doby kritizují naši přepravu holubů. Nevím proč tam to všechno klape dle spokojenosti holubů tam se o tom nediskutuje, jelikož není v tomto směru o čím. Před závodem je daná cena a také chovatel ví co všechno za tu cenu holub dostane. Když jsem se ptal jak často mění směry, tak mě bylo řečeno, že co je zažité se nemělni už nejméně 30 let. Každý náhodný špatný závod se ihned konzultuje a je hledána příčina nezdaru. Na závod od 600 výše jedou 2 dni, co 2 hodiny napájí a vyvětrají kamion a stojí 1 hodinu. Bylo mě řečeno, že holub na trať má dorazit odpočinutý a ne zničený dopravou. Přál bych všem chovatelům a hlavně funkcionářům něco takového zhlédnout
jako jsem viděl na vlastní oči v Holandsku. Hlavně ta pohoda klídek.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 07.12.2017 23:57:26 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Ahoj Stando,
nebudu zasahovat do odborné debaty. Jen chci vážnou problematiku odlehčit troškou humoru. Ať všechno nebereme tak vážně.

Zasmál jsem se u tvé věty: "Byl jsem jak na KOŠTOVÁNÍ, tak i u ...". Kdyby to bylo na jižní Moravě, ale v Holandsku? Nic ve zlém. Všem je jasné, že jsi měl na mysli košování.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 08.12.2017 06:05:28 (2a00:1028:96c7:acda:b148:5159:935c:1f6c dynamic-2a00-1028-96c7-acda-b148-5159-935c-1f6c.ipv6.broadband.iol.cz)

Dobré ráno, v některých MS dokáží zvládnout obojí. Což, pokud se to nepřežene, může být i dobře.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Stanislav Bojko
Vloženo: 08.12.2017 08:45:20 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Stando dík za opravu, chybička se vloudila. Já vím, že hodně cestuješ a tvá slova mají daleko větší váhu. Chtěl bych tě poprosit, zda bys nenapsal nějaký článek jak to skutečně je. To víš když se domlouváš přes druhou osobu a ten to ventiluje ještě do ty Holandské řeči " jelikož jsem byl kde odmítali mluvit Německy " tak moje kamarádka to překládala a nevím zda vše správně. Jinak Holanďane když ti uvaří kafe tak si to musíš považovat.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: MartinNěmec
Vloženo: 08.12.2017 10:39:00 (188.92.8.174 router-tp-retenice.speednet.cz)

Dobrý den,

pokud pane Bojko zaplatíte za holuba příkladně 20,- EUR startovného, pak lze očekávat, že by přeprava mohla probíhat tak jak popisujete. Pokud zaplatíte 30,- Kč, krevety neočekávejte.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Stanislav Bojko
Vloženo: 08.12.2017 12:14:41 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Pane Němec, u sázkových závodu ano ale u nesázkových je to jiné. No pokud Vám jde o peníze a ne o holuby, kolem kterých šlapete 2 nebo 3 roky a je Vám jedno jak bude s holubem naloženo, tak to chápu. Za další, tam jsou přepravci a ne auta OS. To je velký rozdíl.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 08.12.2017 13:42:43 (2a00:1028:96c7:acda:b148:5159:935c:1f6c dynamic-2a00-1028-96c7-acda-b148-5159-935c-1f6c.ipv6.broadband.iol.cz)

Njn Holanďani, to je na dlouhé debaty, vždyť jsem tam byl častěji a déle než třeba v Hluku...Při jednom posezení, když jsem poukázal na jejich příslovečnou (slušně řečeno) šetrnost, tak se mne můj kamarád z Eefde zeptal: "A víš Zdenku co se o nás Holanďanech říká?". "No nemohu všechno vědět", pravil jsem. Rens na to: "Co Skot zahodí, to ještě Holanďan zvedne".
S těmi náklady na přepravu je to různé, záleží od přepravních firem a také vztahu jejich majitelů k chovatelům nebo jejich postavení v městě či obci v NL. Je to samozřejmě vyšší než u nás, ale to bychom museli korigovat nebo srovnávat s životní úrovní, rozhodně však o něco dražší. Na holuba se dá vsadit zhruba 5 druhů sázek. Názvy už si nepamatuji. Také mi bylo umožněno si jednou vsadit na dva holuby na krátkou trať. Vybral jsem dva dvouleté a dolétli v sázkových první a třetí. Druhý byl ročák, který se mi sice také líbil, ale vsadit na ročáka se mi nechtělo, zatímco můj kamarád na něho vsadil. Důvodem bylo to, jak mi po závodě prozradil, že předešlý závod šel první. Ale alespoň jsem v lokále nevypadal jak blbec.
Takže náklady na chov a závodění s holuby jsou, podle mého názoru, dražší než u nás a proto také jejich selekční tlak je neskonale tvrdší než u nás a říci tam, jak dost často u nás slyším: "A s čím bych příští rok závodil?" tak to bych byl považován za ...(raději to nebudu psát aby mě admin nesmazal). Proto když někdo argumentuje tím, že se tam (Belgie, Holandsko) nasazuje málo holubů a že to tedy mají snazší, je úplná pitomost. Všichni jdou o víkendu závod vyhrát a nejraději v několika lokálech (spolcích) najednou. Proto závodní tym rozdělují na několik menších a hlavně sázejí, to je jejich motorem a zdrojem zábavy. Alespoň tak se mi to jevilo. Nikdo nenasadí a nevloží peníze na holuby bez formy a pojem "Ten jde na ztracení" tam nikdo nezná! I ti nejbohatší nevydají zbytečně ani cent navíc!
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Stanislav Bojko
Vloženo: 08.12.2017 15:40:00 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Zdeňku dík. Tak jsem to nějak pochopil, když jsem tam byl.
Jenže jsem si nebyl jistý.Moje kamarádka má Holanďana, mezi sebou se baví Německy. Ale v městě Enschede se holubáři Německy bavit odmítli. Jan Teming, ten manžel kamarádky mě to vysvětlil, že je to dědictví války, on moc Český neumí jen základní slova. Ještě by to chtělo, potvrdit nebo vyvrátit moje slova o přepravě holubů. Je mně záhadou, že dost vysokých funkcionářů se chlubí a také píšou, že byli v Belgii nebo v Holandsku a nic z toho co tam je pro holuby uděláno se zatím nepromítá do do péče o holuby během přepravy ? Stále se píše v zápisech jak se pracuje, ale nikdo nic neopsal ani nenavrhl, jak a co zlepšit v přepravě. Tady se diskutuje a vymýšlí, místo rázného kroku, bude to tak a tak. Kdyby funkcionáři chtěli pro náš koníček udělat, tak by udělali a měli by klid pro další práci.

Přidám jedno platné České přísloví: Kdo chce udělat hledá způsoby a kdo nechce hledá důvody proč to nejde.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 08.12.2017 17:03:00 (2a00:1028:96c7:acda:b148:5159:935c:1f6c dynamic-2a00-1028-96c7-acda-b148-5159-935c-1f6c.ipv6.broadband.iol.cz)

Ano je to tak, ta nejstarší generace umí výborně německy, ale nerada takto mluví. Jednou se mi stalo, když jsem se dostal v Den Haagu omylem k pěší zóně a nevěděl jak nejrychleji odtud, že jsem se zeptal německy a občan mi to vysvětlil anglicky.
Těm mladším je to jedno. Za tu dobu jsem tam podchytil v holubařině dost holandských slovíček a také když jsem jezdíval na delší cesty tak jsem si nastudoval některá základní slovíčka v maďarštině či holandštině, při obchodních i holubářských jednáních se mi to někdy hodilo. Samozřejmě mluvit v těchto jazycích (zejména to holandské "chrochtání") jsem neuměl.
O dopravě těžko říci, moc poznatků nemám. V jednom regionu v Holandsku jim to vozí starosta, který vlastní přepravní společnost, využívá por holubáře čtyři auta, ale protože se jedná o KT a ST, tak o ošetřování toho moc nevím. Ceny jim dává prý solidní, na můj dotaz proč je levnější než konkurence mi řekl, byl jsem tam tehdy jako exot z východu, že budou volby, je jich v regionu asi 4 tis. chovatelů a to je prý dost hlasů......
Co se týká Maraton klubů, tak jsem byl jen jednou s H. Seegmüllerem při svozu na DT. Kamion zajel do velké haly aby holubi nebyli na slunci tam byli holubi ošetřeni doplněny boxy, zkontrolována namátkově část co byla již v Zoobuse (razítka na křídlech)vypsán Protokol a asi po dvou hodinách pokračoval tuším směr Francie (hranice od Pirmasensu není zas až tak daleko)dál. O holuby na Barcelonu je řádně postaráno a plnění do boxů bylo tuším 17 ks/box. Údajně dostanou na některé zastávce do vody i Elektrolit, nevím. neviděl jsem. Je potřeba si uvědomit, že holubi z Bavorska tam tehdy jeli téměř týden. To by se asi u nás někteří po.rali, ale možná se pletu. Ti chovatelé co na tyto závody holuby nasazují jsou s tím srozuměni a možná i selekce v tomto směru udělá své, možná. Jinak o tom jaká pravidla mají Poláci a Němci pro přepravu holubů už jsem tu někde psal, takže se nebudu opakovat. A ani se mi nechce. Je třeba aby se mladí postarali, my už jsme si snad svoje i odpracovali.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 08.12.2017 17:20:00 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

V holubářském pravěku, když jsem dělal předsedu MSS CHPH, jsem měl velmi dobré kontakty na Jack Wegena. Měl jsem jeho holuby, hodně jsme spolu debatovali. V Haagu jsem byl u košování a potom rovněž u řádného koštování. Prý jsem v závěru obstojně hovořil i holandsky, ale nedá se to ověřit.

S Jackem jsme se sešli ve Steenbergenu v hotelu Aarden. Majitel hotelu měl v hlavním sále na zdi asi dva metry velkého namalovaného poštovního holuba. Zavedl mne na dvůr hotelu, kde ještě bylo možno spatřit zbytky Aardenova holubníku. Jako holubářského srdcaře a fanatika mne samozřejmě napadlo, že by "Morava" mohla jeden ze závodů pořádat právě ze Steenbergenu. Z Mekky maratonských poštovních holubů. Ale jaký to div, že právě ze severní Moravy přišla od nejmenovaného a dodnes velmi známého chovatele kritická připomínka. Prý tam má Matuška nějaké známosti a bůhví jak by to tam dopadlo. No, závod se konal jednou, nevím jestli víckrát. Přitom právě ty známosti mohly v mnoha ohledech pomoci. Včetně parkování kamionu v expediční květinářské hale, která je udržovaná v nižší teplotě kvůli kvalitě květin. Ale závist nebo blbost zkrátka zvítězily.

Při debatách s Jackem samozřejmě padla řeč na dobu startů dlouhých tratí. Bylo mně řečeno, že do cca 750 km by se měl start konat první den. Kritickou je vzdálenost 800 km. Nyní budu Jacka citovat:

"Protože my ročně letíme 8x trať kolem 800 km, tak 4x pouštíme brzy ráno a 4x kolem 13-14-té hodiny odpoledne. Aby se mohli mladí holubi připravit na skutečný maraton. Vždy však víme, zda bude start ráno, či odpoledne. A vaše Oostende je 1000 km? Jednoznačně pozdní start a dvoudenní závod."

S těmito rozumy jsem přišel na jednu z jarních schůzí "Moravy" a tam mně bylo sděleno, že nějaký Wegen je nezajímá, že u nás je to jiné atp.. Že tomu nerozumí. Když jsem zúčastněné upozornil na skutečnost, že jsou dvě generace před námi a že je se svými čtyřmi dlouhými závody v roce proti jejich 12-ti závodům ani nedoháníme, nic nebrali v potaz.

Sami jsme pak byli později svědky toho, že jsme Oostende postupně posílali do kopru a na vině byly nevhodné starty. S větrem v zádech to byl jeden rok sprint, bez větru těžký závod a proti větru několikadenní tragédie.

Rovněž jsme svědky názorových veletočů, kdy většina odhlasuje, že Brussel je v posledním víkendu příliš dlouhým závodem a nynější Oostende-Knokke v posledním víkendu je již dobrým závodem? Tož tak. Nejlepším řešením by bylo odejít na nějaké to koštování.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: matuška stanislav
Vloženo: 08.12.2017 17:26:37 (85.93.161.170 gw.starhill.org)

Opravuji jednu výše uvedenou nepřesnost a to jsem nebyl na koštování:

...Bylo mně řečeno, že do cca 750 km by se měl start konat brzy ráno.

Tak a teď mohu vyrazit :-))
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Stanislav Bojko
Vloženo: 08.12.2017 18:01:52 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Děkuji, je vidět, že přes snahu jednotlivce, nejede vlak.
Možná se ozve někdo, s autoru různých článku v Letu zdar, nebo to psali jen tak, že tam byli? A zbytek kolem holubů je nezajímal? Teď někteří mají i různé funkce, kde by jejích poznáni nebyl problém využit. Chce to jedno, jen chtít, něco udělat, pro holuby.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Josef Himlar
Vloženo: 09.12.2017 10:06:53 (90.181.92.139 139.92.broadband14.iol.cz)

P.Adamík,máte pravdu,že ze SEVERU skoro nikdo není v popředí,protože vítězové jsou na nejkratších tratích.Je třeba najít trat,aby vzdáleností byly skoro stejné a aby se změnil závod jak někomu to vyhovuje B.B.Někteří chovatele už DT nedávájí,protože na konci už není šance lepší umístění.Byly časy,kdy se letělo OSTENDE v polovině a nakonec byl i BRUSEL.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Stanislav Bojko
Vloženo: 09.12.2017 16:06:09 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Pane Himlar, možná by se stačilo podívat na složení ŘV MSS
aby se vědělo kdo tam sedí.
Jak vzpomínáte na B.B závod tak bych měl takový nápad, který se MSS nebude líbit vůbec.
Je to závod z města Kiel. po silnici je totožný + - 40 km se vzdálenosti do Duisburgu. Ale vzdušné vzdálenosti to je něco jiného : od nejkratší,

Polnička 657 km.
Třebíč 691 km.
Krnov 696 km.
Břeclav 779 km.
Jablunkov 790 km.

Rozdíl 133 km.

Je to 1 z příkladu, kde by mohli funkcionáři pilně pracovat. Možná přijdou námitky, že je to kousek od moře, ale Knoke je také u moře letí se i když u jednání o Inter Bruselu byl zástupce MSS. Tak se to smetlo ze stolu, jako letošní Inter Brusel i když to bylo projednáno, že se to poletí. Je to asi tak jak napsal Standa Matuška, o jeho návrzích.

Stále čekám kdo s návštěvníku Belgie a Holandska kdo popíše system ošetření u přepravy. Já jsem holuby přepravoval tak mě to zajímalo, i když na mé dotazy byly odpovědí, ale výrazy dost nechápavé. Jelikož tam se nemusí nikdo obávat, že by holubi nebyli ošetřeni. Tak pro ně, je to tabu.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 09.12.2017 17:40:04 (2a00:1028:96c7:acda:8969:5405:1a4e:7547 dynamic-2a00-1028-96c7-acda-8969-5405-1a4e-7547.ipv6.broadband.iol.cz)

Nechci si hrát na chytrého, protože těch souvislostí které ovlivní celkový výsledek tedy umístění ve špici DT je hned několik a jednou z nich je samozřejmě i vzdálenost, protože při tisícovkách, při bezvětří a nedej Bože protivětru každý kilometr navíc holuba bolí, to je jasné. Pokud je však vítr v zádech a holubi jsou puštěni hodně brzy tak vítr obvykle s přibývajícím časem zesiluje a tehdy i Barcelonu vyhrávali holubi na nejdelších vzdálenostech na severu Holandska nebo v Bavorsku. A to by snad mohli v takové případě i na Severu Moravy. U těch sedmistovek bych to tak tragicky neviděl. Problémem severu možná je i to, že nasazuje velmi málo holubů a tím pádem v podstatě, nechci nikomu křivdit, je i menší výběr a možná se čeká na zázrak. O delším čase při svozu v Zoobusu už tu bylo napsáno dost a považuji za neschopnost funkcionářů Severu si vyjednat lepší podmínky. Nelze stále říkat a ukazovat to oni, ale také se podívat do vlastních řad, co můžeme zlepšit my. A to jistě víte sami velmi dobře.
O Kielu už bylo kdysi uvažováno, proč se nakonec nezařadil do pásmových závodů, pro Moravu je přece jenom trochu krátký, to už si nepamatuji. Je dobré najít dobré vypouštěcí místo ale zjistit také v jakém místě se geograficky nachází a zda-li je tam certifikovaný startér.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Stanislav Bojko
Vloženo: 09.12.2017 18:46:45 (78.157.167.132 78-157-167-132.silesnet.net)

Ano máš v podstatě v pravdu. První svozy udělaly své. Místo startu jsem hledal dle startovacích míst. Tudíž startér by tam měl být. Já jen chtěl poukázat, že nejvyšší představitele Severu, dá se říct moc podpory svému regionu
nečiní.
DT ve vztahu k B. B. 2
Autor: Rostislav Biel
Vloženo: 09.12.2017 19:00:39 (213.192.4.162 valnet.cust.sloane.cz)

Slovenský maraton derby klub letěl Kiel 30.06.2017 jako druhý závod v pořadí.

Jméno

Email

Reagovat

Kolik je šest plus pět?

Odesláním příspěvku souhlasíte s následujícími pravidly:
  • Diskutující nesmí zveřejňovat příspěvky, které jakýmkoliv způsobem porušují zákony ČR či propagují nezákonné činnosti.
  • Komentáře a diskusní fóra slouží ke svobodné výměně názorů či vyjádření názoru na dané téma.
  • Diskutující nesmí zastrašovat nebo vyhrožovat násilím jednotlivci či skupinám lidí.
  • Stejně tak nesmí propagovat národnostní, rasovou, náboženskou či jinou nesnášenlivost nebo diskriminaci určité skupiny právě kvůli příslušnosti k národu, rase nebo náboženství.
  • Do komentářů a diskusních fór nepatří vulgarismy, urážky, pomluvy nebo obscénnosti.
  • Do komentářů a diskusních fór je zakázáno vkládat reklamy, spam ani jinou formu propagace komerčních aktivit.
  • Do komentářů není povoleno vkládat odkazy na stránky s nelegálním obsahem nebo obsahem legálním, ale nesouvisejícím s tématem diskuze.
  • Diskutující musí respektovat soukromí jiných lidí, a proto je zakázáno zveřejňovat soukromé údaje o jiných osobách - např. jejich telefonní čísla, plné adresy apod.
  • Diskutující nesmí opakovaně vkládat do komentářů nebo diskusních fór příspěvky se stejným obsahem.
  • Diskutující se nesmí vydávat za někoho jiného.
  • Jakékoliv příspěvky účastníků vložené do diskuzí vyjadřují výhradně jejich názory a stanoviska a provozovatel serveru nenese za příspěvky účastníků žádnou odpovědnost.
Pokud diskutující poruší ve svém příspěvku tato pravidla, pak je majitel fóra oprávněn takové příspěvky smazat.