Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 16.07.2020 05:43:56 (2a00:1028:96d0:6882:2d03:c873:24d9:4546 dynamic-2a00-1028-96d0-6882-2d03-c873-24d9-4546.ipv6.broadband.iol.cz)
Přečetl jsem si dvakrát výše uvedený zápis a nevěřím svým očím. Žádný podrobnější rozbor vzniklé situace, žádná omluva za způsobené škody chovatelům, žádná sebereflexe a rezignace na funkci statutárního zástupce. V letošním roce ztráty - škody, způsobil jednoznačně lidský faktor a nezodpovědnost některých startérů jejichž jména (hlasování) v případě Clopenburgu měla být zveřejněna aby chovatelé jednoznačně věděli koho příště nevolit. Dva dny před nasazováním bylo z rozboru stavu a vývoje počasí jasné, že V PLÁNOVANÝ DEN STARTU UŽ OD 05:00 NEBUDE MOŽNÉ V CLOPPENBURGU KVŮLI DEŠŤOVÝM SRÁŽKÁM STARTOVAT!!!!! Přestože jsem, nejen já, našeho koordinátora na tuto situaci upozorňoval bylo mi řečeno, že se situace řeší ve prospěch možného přesunu startu na jiné vhodnější místo. Jenže po hlasování, za údajné podpory nejvyššího, byly rozumné hlasy přehlasovány a katastrofa byla na cestě. Ostatně v jistém předchozím DT závodě, jistého moravského OS snad tomu bylo podobně, ale poučení nenastalo. Chovatelé vědí co mám na mysli. Takže vy, někteří, škůdci dlouhých tratí co jste způsobili vysoké ztráty, ukažte, že jste chlapi a rezignujte. Obecné řeči jsou k ničemu, na stole leží fakta.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Václav Čejka
Vloženo: 16.07.2020 18:21:54 (2a00:1028:919d:3372:7dba:91fd:c7cc:55a dynamic-2a00-1028-919d-3372-7dba-91fd-c7cc-055a.ipv6.broadband.iol.cz)
Ano je to obrovská ostuda, řekl bych mezinárodního rozměru. Národní závod. Nebude moc zemí na světě, které nezrušily závod z důvodu špatného počasí, ale z nepochopitelného rozmaru několika mocipánů, kterým se závod nezamlouvá, zkazit sezonu i těm ostatním, je to hanba. To bylo keců - moravská Barcelona, tradice, vrchol sezony a skutek utekl. Když nemůžu já, tak nikdo a basta. S těmi starty nemohu, než souhlasit s p. Adamíkem. Já na ty problémové závody nedal, tým jsem si pošetřil, i za cenu horšího umístění v soutěžích. Ale správné to neni, měl jsem vše řádně zaplacené a plně jsem se nezúčastnil, peníze mě propadly. Cloppenburg je příhoda sama pro sebe, vypouštěcí místo neregulérní vždy pro někoho, při jakémkoliv počasí a větru, dodnes nikde neni plán ošetřování holubů, bylo-li nějaké, do toho lijáky až do pondělka v tomto regionu a silný vichr jižního proudění. Když se podíváme na mapu, tak je jasné kde skončily. Tak jak na západě mají jistotu stejných vypouštěcích míst, které létají mnoho desítek let stejné, tak zde je zase jistota, že 3 roky po sobě se stejné závody nepoletí ( Oldenburg, Bethaim, Brusel, Brémy, Eindhoven, Tilburg, Cloppenburg a možná i další ). Co bude další ? Bude-li nějaké další, bohužel se přibližuje konec dlouhých tratí na moravě, mnoho chovatelů, již je znechuceno a uvažuje o nelétání DT, i já už přemýšlým, že zítra možná nasadím na poslední DT, buď na určitou dobu, pokud se něco nezlepší, nebo na úplně poslední. A teď tohle, to je hřebíček do rakve. V době kdy vrcholí souboje v oblastních i nadoblastních soutěžích a Oostende mnohdy bylo to rozhodující. Je to opravdu nemorální bojovat těmito zbraněmi, když se členská základna nemůže defacto bránit. Závod byl zařazen, nahlášen a řádně v květnu zaplacen, jak je vůbec toto možné. Václav
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 20.07.2020 23:29:47 (2a00:1028:96d0:6882:d1e4:6840:358b:926 dynamic-2a00-1028-96d0-6882-d1e4-6840-358b-0926.ipv6.broadband.iol.cz)
Ještě jedna praktická: pokud je mi známo je povinností hlásit prvního doletěného holuba na Live, nebylo by od věci, kdybyste dalšími méně významnými holuby nezamořovalli tuto stránku. Děkuji za pochopení.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Já myslím, že ten program to snese a kdyby to vadilo, určitě by se proti tomu ohradil správce. Proč bychom nemohli vědět, jak se to kde a komu sesypalo. Alespoň můžeme odhadovat jak ten závod asi skončí.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Zdeněk Adamík
Vloženo: 21.07.2020 07:53:28 (2a00:1028:96d0:6882:f165:320b:d7e6:f7fd dynamic-2a00-1028-96d0-6882-f165-320b-d7e6-f7fd.ipv6.broadband.iol.cz)
No nic proti tomuto bezbřehému optimismu ve smyslu odhadování jak to skončí. Nicméně pokud tam dá někdo jenom jednoho holuba jako např. já a jiný tam nas.re holubů X tak přesnost takového odhadu se blíží nule. Ale to není podstatné podstaným je jak zachránit "moravskou Barcelonu" pro příští roky. Já to vidím takto: VRÁTIT SE K PŮVODNÍMU TERMÍNU TOHOTO ZÁVODU, kdy jsou holubi ještě v plných křídlech, a oblastní mistrovství nejsou dosud rozhodnuta. Jsem toho názoru že ŘV MSS by se touto myšlenskou měl vážně zabývat a pokud ne on, tak podzimní konference zemského celku.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Stanislav Matuška
Vloženo: 21.07.2020 11:27:39 (85.93.188.248 ip-85-93-188-248.wscnet.cz)
Jednoznačný souhlas se Zdeňkem Adamíkem. Vrátit Oostende původní termín a neexperimentovat s dobou startu. Jde o závod 1000 km plus a takové závody se startují vždy později. Tak, aby si holubi rozložili svoje síly na dva díly a měli tak šanci na dobrý návrat. Ranní a dopolední experimenty zavedly Oostende (Knokke) do záhuby. Jistě se objeví hlasy, že holubi doletěli dobře první den při správném větru atd., atd.. To je sice pravda, ale Oostende-Knokke je klasickým dvoudenním závodem. Kdo si myslí opak, ten už patrně nenasazoval nebo brzy nasazovat na Oostende nebude.
Možná se také jedná o záměr Oostende jako takové zrušit. Letos se to podařilo poprvé a pokračování může být v následujících sezónách. Cesta do pekel bývá dlážděna vždy dobrými úmysly. Byly ztráty atp.. Dobrým argumentem je také okřídlená věta typu: "Chlapi říkali, že ...", zbytek si lze doplnit podle toho o co ve věci jde. Jen nevystoupit a říct: "Já, Franta Opršálek, jsem přesvědčen o tom, že ..." Schovávat se za ženské sukně, jak se říká, to je dosti typický diskusní model současnosti. Místo otevřenosti je stále hodně k vidění alibismus a nechuť prosazovat transparentně svůj názor. Co když nebudu kvůli svému názoru oblíben? Strach, strach, strach!
Největší naší chybou je, že jsme tradičně chytřejší než naši sousedé. "Tisícovka" první den doma, na to ty belgické a holandské hvězdy nemají. Ale mají, jen neblbnou s ranními starty. Úbytek nasazovaných holubů je však patrný i tam. Jenže jejich úbytek je ovlivňován stárnutím a poklesem členské základny. Tratě jim zůstávají. U nás samozřejmě také stárne a klesá členská základna. Úbytek nasazovaných holubů je však ještě umocňován "inženýrstvím" v oblasti neustálých změn tratí a k tomu nevhodných startů.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Beran Josef
Vloženo: 21.07.2020 13:43:20 (85.163.101.35 85.163.101.35)
Již jsem několikrát psal, že změna vypouštěcích míst je prvním činitelem, proč se neadjí vychovávat a selektovat závodníci. To platí od krátkých tratí až po ty nejdelší. Chovatel, ne závoditel, přeci pracuje s letitými záznamy a může porovnávat, kdy se mu daří zlepšovat a kdy naopak. To jde jen u stálých vypouštěcích míst. Vliv počasí a větr se dají slušně vybalancovat, aby člověk věděl, že šlápl vedle a mohl se vrátit. To pochopitelně zajímá chovatele. Závoditel jde, nakupuje (to rozhodně někdy je i třeba) a snaží se získávat co nejrychleji "ostruhy"na cizí práci. Toto celkem slušně funkuje až doby letu cca 5 až 6 hodin. Maratónské tratě jsou o úplně jiném a to, že se v Belgii, či v Holandstku pouští tradiční Barcelona pozdě, je opět celkem novodobý experiment a nutno říci, že dnes letitý a tudíž srovnání je možné. Jak říkal pan Uhlík. Barcelonu první den dokáží jen etra frajeři při délce letu cca 16 hodin za etra příznivých podmínek. Měl na mysli ranní starty Barcelony. Dnešní starty(Barcelony) neumožňují vyčlenění skupinku extra jedinců. Závody nad 750 km nemohou v současné době u nás být životaschopné, neboť potřební závodníci na DT se u nás vyskytují jen sporadicky...Čest výjimkám.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Jaroslav Dvořák
Vloženo: 21.07.2020 15:32:22 (188.75.162.9 9-162-75-188-xdsl.jon.cz)
Dvořák jaroslav:Ale Pane Beran vždyt přeci dobře víte ikdyž nezávodíte při závodech z jihu jaké tam mají letité rozpětí závodů prakticky stejných mnoho desetiletí to u nás vše ženem pomalu po přímce ke knoke ale i kratčí závody jsou takto stilizované.Asi většina chovatelů u nás řekne vždyt počasí u nás je promě nlivé ano je to tak ale jak jsem jinde napsal zhodnotte si to za posledních 20 až 25 let anemusím ani hádat ve výsledcích tam jě svatá pravda.....
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Milan Mazuch
Vloženo: 21.07.2020 21:12:52 (89.190.57.145 89-190-57-145.cust.selfnet.cz)
Stando a Zdenku,souhasám s Vaším názorem. Doufám,že snad už není pozdě???
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Markowski jan
Vloženo: 25.07.2020 19:01:10 (88.100.120.220 220.120.broadband5.iol.cz)
Dobrý den Chtěl bych se zeptat členů řídícího výboru MSS CHPH zda náhodou neuvažují o zrušení, po případě zkrácení ze sportovních a ekonomických důvodů poslední trať nad 500 km.Nevím, nevím, letět až z Německa, co třeba Poděbrady,tam bych mohl použit holoubata.(starý kroužek) Děkuji!!! PS: Vlastně za vše může COVID 19 bez něho by nebylo videokonference a pochybuji, že by jste se v reálu slezli.Na druhou stranu jsem rád,že toho člena ŘV co dal návrh zrušit závod nenapadlo zavelet na Bělehrad. To by teprve byla komedie. Markowski
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Václav Čejka
Vloženo: 26.07.2020 14:27:50 (2a00:1028:919d:3372:b1b2:fc5e:ae3f:c0f5 dynamic-2a00-1028-919d-3372-b1b2-fc5e-ae3f-c0f5.ipv6.broadband.iol.cz)
Bohužel, je to nový trend. Celou dobu holubaření nám tvrdily, že konference je nejvyšší orgán. Od letošního roku je to řídící výbor moravy. Od teď nějaká důvěra a jistota členů je ta, tam. Je úplně jedno jestli a co se schválí na příští rok v DT, jelikož zde vždy bude řídící výbor, který si to upravý, či zruší, jak se mu to hodí, je to teď nejvyšší orgán. A těch několik set chovatelů? Ptá se jich někdo? Ne neptá. Zaplať a drž hubu, tak to teď chodí. Nejde o to vlastní zrušení, které je špatně a nelíbí se mi, ale ten způsob provedení, nikdo se neptal žádných členů, kteří to na jaře schválily a zaplatily. Já v roce 2018 také vytratil dálkaře a na poctivé Oostende, jsem neměl co dát, ale neletěl jsem to jen já, celá morava ano, nerušilo se to. Mrzí mě to moc, jelikož dálkovým tratím jsme zasvětily 40 let holubaření. Václav
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Pavel Skokan
Vloženo: 26.07.2020 18:29:25 (37.48.45.6 37-48-45-6.nat.epc.tmcz.cz)
Pamatuji Ostende umně 2007-2009 top závody umě na 1100km vždy z ranním startem holubi špici. Pak se za se začlo čachrovat s odpoledními starty ve 30C a bylo postupně po holubech. Rumuni mají 8.8.finale s ranním startem Berlín 1300-1400km ccna nejdelší trati. Poláci v DT klubech JZ směr Paříž Bohužel o Knnoken už není zájem to si přiznejte tradice netradice
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Stanislav Matuška
Vloženo: 26.07.2020 20:05:45 (85.93.188.248 ip-85-93-188-248.wscnet.cz)
Na příspěvku pana Skokana je vidět, že se na startu tratě dlouhé přes 1000 km nejde domluvit. Měl vynikající výsledky při ranním startu. K tomu není co dodat. Nemám čas zjišťovat jaký tehdy foukal vítr, ale argument, že se později startovalo do 30°C a bylo po holubech je zcela lichý. Proč? Pokusím se to vysvětlit.
Moje otázka je velmi jednoduchá: "Při ranním startu hejno holubů tu teplotu 30°C nějak obletí nebo přeskočí? Určitě ne. Jen v tu chvíli mají v křídlech již zhruba 400 km, možná i více. Vždy je pro holuba lepší být ve 30°C vypuštěn poměrně čerstvý než do tohoto vedra přiletět po dlouhé řadě kilometrů. Navíc je blíže k večeru, kdy teplota klesá. Trať má rozdělenu na polovinu a je tedy více než pravděpodobné, že bude po ránu rád pokračovat ve své cestě k domovu.
Při ranním startu mohou holubi nocovat poměrně blízko u svého domova a mohou však být i u konce svých sil. Do rána kyselina mléčná v jejich svalech způsobí, že se třeba nemohou zvednout a těch pár kilometrů již domů nedorazí. Pokud jim tedy nefoukal celou cestu vítr do zad.
Já se spíše obracím v těchto otázkách na Holanďany, na jejichž dlouhotraťovou tradici nikdo nemá. V jediné sezóně absolvují tolik dlouhých závodů, které my realizujeme za pět let, možná i za více. Jejich názor na start tratí 1000 plus má logiku a je podepřen mnohaletou praxí. Existuje však jediný rozdíl. Jejich holubům málokdy pomůže vítr. Většinou jim fouká vítr boční a to není žádný kamarád.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Haisler Jaroslav
Vloženo: 26.07.2020 21:29:08 (94.113.103.38 ip-94-113-103-38.net.upcbroadband.cz)
V letech 2007,8 a9 byly "TOP závody Ostende" protože foukal západní vítr. Rychlost vítězných holoubků byla 1597,1490 a 1599. V roce 2009 i při startu ve 13hodin. Letu zdar H.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Jaroslav Dvořák
Vloženo: 27.07.2020 10:25:04 (188.75.162.9 9-162-75-188-xdsl.jon.cz)
Dvořák Jaroslav:)Jak říkal jeden můj přítel který již ze zdravotních důvodů skončil,těm co fouká do zad,až příde trochu tvdčí počasí nabo se vítr otočí je po nich.
Dlouhé tratě 2020 z pohledu Zápisu z ŘV MSS ZE 14.07.20
Autor: Jaroslav Dvořák
Vloženo: 28.07.2020 13:58:28 (188.75.162.9 9-162-75-188-xdsl.jon.cz)
Pokud máte někteří Moraváci zájem tak se prosím na mnou uvedený závod předběžně přihlašte budu mít radost.Mohu vám zaručit že mám zakořeněno v povaze upřímnost a poctivost to jediné si nenechám vzít.